Helsinki Jazz ry

Helsinki Jazz ry:n ydintoimintana on järjestää jaZZanti-konsertteja ja -tapahtumia Helsingissä eri yhteistyökumppanien kanssa. Konserttiohjelmamme koostuu nykyjazzista ja improvisoidusta musiikista korkeatasoisten suomalaisten ja ulkomaisten muusikoiden luomana. Konserteissa pyrimme luomaan välittömän vuorovaikutuksen muusikoiden ja yleisön välillä, monet konserteistamme ovat täysin akustisia ja intiimejä.

Viime vuosina olemme aloittaneet yhteistyön pohjoismaisten muusikoiden kanssa, alkuvaiheessa pääasiassa ruotsalaisten muusikoiden kanssa. Jatkossa yhteistyö laajenee myös muihin pohjoismaihin.

Tärkeimmät toimintamme tukijat ovat Helsingin kaupunki ja Musiikinedistämissäätiö. Muita tukijoita ovat Svenska Kulturfonden ja tapauskohtaisesti Taike ja muut yhteisöt.

Olemme Suomen Jazzliiton, LiveFINin ja European Jazz Networkin jäsen.

Helsinki Jazz ry:n juuret ovat Helsingin Yliopistossa, koska 60-luvun lopulla perustettiin Akateeminen Jazzkerho, jonka perintönä syntyi 1972 Helsinki Jazz ry ja rekisteröinti yhdistysrekisteriin tapahtui 01.04.1974.

Olemme järjestäneet yhteistyössä Helsingin kulttuurikeskuksen kanssa lukuisia tilaisuuksia, mm. 70-80-lukujen vaihteessa konsertteja Annan talossa, myöhemmin eri kulttuurikeskuksen toimipaikoissa ja jaZZanti-konsertteja on pidetty pääasiassa ravintola Laulumiehissä.

Tule nauttimaan antoisasta ja mielenpainuvasta musiikista konsertteihimme.

Jäsenmaksumme on 25€ vuodessa tai tukijäsenmaksu 60€. Jäsenmaksulla saat kahden hengen konsertin normaalihintaiseen konserttiin ja tukijäsenmaksulla saa kaksi konserttia kahdelle hengelle. Jos haluat liittyä jäseneksemme, kirjaa nimesi jäsenlistaamme konserteissamme, täytä alla oleva lomake, tai ilmoita tietosi Sakari Puhakalle ([email protected]).

Liity jäseneksemme: